woensdag 26 november 2008

Ding 21 sociale bibliotheekcatalogi


Met de aquabrowser heb ik al in z'n beginperiode mee kennisgemaakt. Erg tevreden was ik er toen niet over, nu is het allemaal wel verbeterd als ik zo de verschillende bibliotheeksites bekijk. Nadeel vind ik dat het wat chaotisch oogt en je al snel op onbedoelde zijwegen beland. Soms kan dat natuurlijk wel interessant zijn. Extra functionaliteiten bij een catalogus is mooi, maar wellicht voor veel bezoekers wat overdone.
My Discoveries was nieuw voor mij, zoals het zelf toevoegen van trefwoorden. Ik heb ter oefening een account aangemaakt bij de OBA.
Leuk is de mogelijkheid bij de Ann Arbor District Library
in Michigan om een titel als een oud cataloguskaartje weer te geven en van commentaar te voorzien, hetgeen ik natuurlijk gedaan heb.


Ook nog met Worldcat bezig geweest. Via het account van 23 dingen een boekenlijst aangemaakt (hardlopen).

Al met al best zinvolle toepassingen, liefhebbers kunnen er hun voordeel mee doen.

Geen opmerkingen: